Sunday, February 3, 2008

Psihologie Experimentala An II-sem I Psihologie 2007/2008

Toate grilele rezolvate Universitatea Spiru Haret. Grilele de la toate facultatile!

Psihologie Experimentala An II-sem I Psihologie 2007/2008

PSIHOLOGIE EXPERIMENTALA
INTREBARI CU UN SINGUR RASPUNS CORECT

1. Experimentul este o organizare metodicä (ratională şi practică) de tip
special în care cercetatorul:
a) provoacă faptele *
b) constată faptele.
2. Fondatorul primului laborator de psihologie experimentală a fost:
P. Fraisse
W. Wundt *
A. Binet.
3. Variabila dependentă este reprezentatăde:
a) räspunsul subiectului *
b) stimul
c) personalitatea subiectului
d) factorii de mediu.
4. Variabila independentă este reprezentată de:
a) răspunsul subiectului
b) stimul *
c) personalitatea subiectului
d) factorii de mediu.
5. Personalitatea subiectului reprezintă într-un experiment:
a) variabila independentă
b) variabila intermediarä *
c) variabila dependentã.
6. Stimulul se mai numeste si variabila:
a) dependentă
b) independentă *
c) perturbatoare
d) intermediară
7. Reacţia subiectului este într-un experiment variabila:
a) perturbatoare
b) independentã
c) dependentä. *
8. Relatia dintre variabila independentá si cea dependentä este una:
a) de tip cauză-efect *
b) de influenţă reciprocă, bidirecţională.
9. Grupul experimental este acel grup în care variabila independentă:
a) ia o anumita valoare *
b) are valoarea zero.
10. Experimentul natural presupune:
a) crearea unor condiţii speciale pentru subiecţi
b) cercetarea subiecţilor în mediul lor de viaţă şi de activitate *
c) amplasarea subiecţilor în natură.
11. În experimentul invocat, variabila independentă este:
a) provocată de experimentator
b) dată natural. *
12. În experimentul invocat sunt studiate:
a) dereglările patologice ale subiecţilor *
b) reactiile lor la stimuli (de diferite tipuri)
c) comportamentele acestora în conditii de stres.
13. Experimentul de tip funcţional urmăreşte relaţia funcţională dintre:
a) variabila independentă şi cea dependentă *
b) experimentator şi subiect.
14. Experimentul de tip explorator urmareşte:
a) identificarea prin pre-testare a posibilelor efecte ale unei variabile *
b) verificarea unei proceduri mai eficace pentru experimentul propriu-zis.
15. Experimentul de tip psihopedagogic este o variantä a experimentului:
a) natural *
b) de laborator
c) invocat.
16. Spre deosebire de experiment, testul:
a) masoară şi apreciază statistic fenomenul studiat în scopuri
psihodiagnostice precise *
b) dezvãluie cauzalitatea fenomenului studiat.
17. Undele beta caracterizeazä creierul uman în stare de:
a) veghe
b) somn
c) activitate *
18. Pneumografia presupune înregistrarea:
a) mişcărilor respiratorii *
b) modificărilor vasculare.
19. Timpul de reacţie simplu presupune:
a) mai multe modalităţi de ràspuns ale subiectului la un singur stimul
b) o singură modalitate de răspuns la un stimul. *
20. Timpul de reacţie este mai scurt:
a) dimineaţa *
b) după-amiaza
c) seara.
21. Pragul absolut este:
a) valoarea cea mai mică a unui stimul (excitant) care determină o reacţie specifică *
b) valoarea cea mai mare unui stimul (excitant) care determină încă o
reacţie specifică
22. Pragul diferenţial este reprezentat de:
a) valoarea cea mai mică a unui stimul (excitant) care determină încă o
reacţie specifică
b) valoarea cea mai mare unui stimul (excitant) care determină o reacţie
specifică
c) cea mai mică diferenţă între doi excitanţi sesizată de subiect. *
23. Senzaţiile de durere apar când excitantul:
a) depăşeşte valoarea pragului superior *
b) ia valoarea pragului absolut.
24. Experimentul provoacă fenomenul în unele conditii:
a) iniţiate de natură
b) determinate de cercetător. *
25. Timpul de reacţie semnifică:
a) ritmul activităţii cardiace
b) timpul scurs între stimul şi reacţie. *
26. Electromiografia (EMG) exprimä:
a) activitatea bioelectrică a inimii
b) activitatea bioelectrică a creierului
c) activitatea bioelectrică a muşchilor *
27. Grupul de subiecţi la care se administrează condiţia de stimulare se
numeşte
a) grup de control
b) grup experimental *
c) eşantion reprezentativ.
28. Esteziometrul este aparatul cu care se măsoară:
a) pragul spaţial tactil *
b) pragul olfactiv
c) pragul vizual.
29. Metoda are o determinare:
a) subiectiv-logicä
b) obiectiv-ontologică *
c) de independenţă obiectuală.
30. Conceptul de psihometrie a fost initiat de:
a) Im. Kant
b) A. Comte
c) Cr. Wolf *
31. Primul laborator de psihologie din lume a fost înfiinţat în anul:
a) 1879 *
b) 1893
c) 1920
32. Primul laborator de psihologie experimentală din România a fost
înfiinţat la Universitatea din:
a) Iaşi *
b) Cluj
c) Bucureşti
33. Între metoda observaţiei şi cea experimentală din psihologie există
raporturi de:
a) incompatibilitate
b) discontinuitate
c) complementaritate *
d) obiectivitate
34. Neutralizarea efectelor variabilelor perturbatoare se face prin:
a) repetarea experimentului
b) utilizarea de stimuli adecvaţi
c) păstrarea constantă a factorilor străini *
35. Datele obţinute cu tehnicile poligraf înregistrează:
a) componente neurovegetative (puls, eeg, reacţie electrodermală etc.) *
b) componente voluntare şi motivaţionale
c) performanţe sportive
36. Laboratorul de psihologie experimentală de la Universitatea din
Bucureşti a fost initiat de:
a) Gh. Zapan
b) C. Rădulescu-Motru *
c) Al. Roşca
37. Ipoteza reprezintä:
a) o prezumtie *
b) o metodă de evaluare
c) o opinie validată
38. Ipoteza de cercetare presupune:
a) existenţa unei diferenţe semnificative *
b) coeziunea grupelor
c) corectitudinea datelor culese
39. Ipoteza nulă atestä:
a) existenta unor rezultate performante
b) inexistenţa vreunei diferenţe între date *
c) o procedurä experimentală validată
40. Ipoteza este verificabilă dacă:
a) este simplă
b) ţine seama de posibilităţile existente
c) este plauzibilă *
41. Testul statisitic ,,t” (Student) se utilizeazä pentru stabilirea gradului
de semnificaţie între:
a) subiecţi
b) date exprimate prin medii *
c) date exprimate prin frecvenţă
42. Generalizarea datelor recoltate experimental se face în funcţie de:
a) inidicele de reprezentativitate al subiecţilor în raport de populaţia din care au fost selectaţi *
b) indiferent de populaţia de provenienţă
c) număr scăzut al populaţiei originare
43. Relaţia dintre test şi experiment este de:
a) independenţă metodologică absolută *
b) reversibilitate
c) identitate
44. Ritmurile eeg cu oarecare relevanţă pentru psihologie sunt:
a) delta (Δ)
b) alfa şi beta (α,β) *
c) teta (θ)
45. Ritmul eeg cu efect relaxant, folosit în modelarea experimentală a
recuperarii neuropsihice este:
a) delta
b) gama
c) alfa *
46. Pasul statistic reprezintă o procedură utilizată pentru:
a) structurarea condiţiei de stimulare
b) alcătuirea grupurilor de cercetare *
c) stabilirea variabilei dependente
47. Pragul absolut al senzaţiei olfactive este dat de:
a) nivelul de tărie cel mai mare
b) nivelul de tărie mijlociu
c) nivelul de tărie cel mai mic *
48. Pragul spaţial tactil se exprimă în:
a) litri
b) milimetri *
c) grame
49. Sensibilitatea termică se măsoară cu:
a) microesteziometrul
b) algezimetrul
c) termoesteziometrul *
50. Psihofizica subiectivă a fost iniţiată de:
a) G.Th. Fechner
b) W.Wundt
c) S.S.Stevens *
51. Psihofizica obiectivă a fost dezvoltată de:
a) G.Th. Fechner *
b) P.Fraisse
c) Gh.Zapan
52. Psihofizica obiectivă vizează studierea:
a) raportul energetic dintre intensitatea stimulului şi a reacţiei *
b) opiniile subiecţilor
c) reacţiile la stimuli complecşi.
53. Psihofizica subiectivă studiază:
a) raporturile dintre mijloacele tehnice şi reacţiile subiecţilor
b) aprecierile calitative ale subiecţilor *
c) reacţiile mai multor subiecţi.
54. Sistemul morfofuncţional cel mai afectosensibil este:
a) sistemul digestiv
b) sistemul urinar
c) sistemul cardio-vascular *
55. Reacţia electrodermală se referă la:
a) variaţiile biocurenţilor activităţii cardiace
b) variaţiile rezistenţei electrice a pielii *
c) variaţiile ritmului respirator.
56. Reacţia electrodermală se determină cu:
a) cardiograful
b) pletismograful
c) galvanometrul *
57. Reacţiile vasculare de vasoconstricţie şi vasodilataţie se determină cu:
a) galvanometrul
b) pletismograful *
c) cronaximetrul.
58. Actele ideo-motorii pot fi determinate cu:
a) pneumograful
b) electromiograful *
c) cronoscopul
59. Sensibilitatea gustativă se determinä prin:
a) aplicarea de soluţii apoase pe limbă *
b) esteziometru
c) fotometru
60. Modelarea experimentală reprezintă:
a) aparatura de laborator
b) comportamentul determinat de variabila independentă *
c) factorii perturbatori.
61. Tabelele pseudoizocromatice se utilizeazä la:
a) stabilirea pragului vizual
b) diagnosticarea unor tulbuäri de cromosensibilitate *
c) determinarea câmpului vizual
62. Cecitate cromatică reprezintă:
a) neputinţa de a vedea anumite culori *
b) scăderea acuităţii vizuale
c) scăderea vederii la distanţă
63. Tabelele pseudoizocromatice (Stilling, Ishihara) se utilizează pentru:
a) determinarea pragurilor vizuale
b) identificarea unor disfuncţii de cromosensibilitate *
c) studierea sensibilităţii cutanate
64. Câmpul vizual reprezinţă:
a) vederea la distanţă
b) vederea stereoscopică
c) întinderea vederii fără modificarea fixării privirii *
65. Seria cromatică cuprinde:
a) cele 7 culori spectrale
b) culorile alb şi negru *
c) culorile roşu şi verde
66. Culorile acromatice se deosebesc între ele prin:
a) tonul cromatic
b) luminozitate *
c) saturaţie
67. Ochiul omenesc percepe undele electromagnetice din registrul:
a) 800 mμ – 200mμ.
b) 780 mμ – 380mμ *
c) 1000mμ – 200mμ
68. Amestecând 2 culori apropiate în registrul spectral se obţine o
culoare:
a) complementarä
b) intermediară *
c) pereche.
69. Peste 780 mμ. avem spectrul:
a) ultraviolet
b) infraroşu *
c) vizibil
70. Maximul vizual de sensibilitate se află la:
a) periferia retinei
b) zona petei oarbe
c) zona foveii centrale (pata galbenă) *
71. Deplasarea maximului de cromosensibilitate spre zona albastră a
spectrului, în condiţiile trecerii de la vederea diurnă la cea crepusculară, a
fost descrisă prima dată, de
a) Granit
b) Purkinje *
c) Helmholtz
72. Sub 380 mμ avem spectrul
a) cromatic
b) ultraviolet *
c) infraroşu
73. Registrul spectral pentru roşu este de:
a) 780mμ – 610mμ *
b) 500mμ – 350mμ
c) 650mμ – 300mμ
74. Registrul spectral pentru oranj (portocaliu) este de:
a) 650mμ – 590mμ *
b) 590mμ – 575mμ
c) 560mμ – 510mμ
75. Registrul spectral pentru galben este de:
a) 560mμ – 510mμ.
b) 590mμ – 575mμ. *
c) 510mμ – 490mμ
76. Registrul spectral pentru verde este de
a) 510mμ – 490mμ
b) 490mμ – 480mμ
c) 560mμ – 510mμ *
77. Registrul spectral pentru albastru este de:
a) 480mμ – 470mμ
b) 470mμ – 452mμb *
c) 450mμ – 420mμ.
78. Registrul spectral pentru indigo este de:
a) 45mμ – 424mμ *
b) 470mμ – 450mμ
c) 424mμ - 380mμ.
79. Registrul spectral pentru violet este de:
a) 380mμ – 375mμ
b) 324mμ – 380mμ *
c) 324mμ – 300mμ
80. Imaginea consecutivă este:
a) perseverarea imaginii – stimul şi după încetarea acţiunii stimulului*
b) halucinaţie vizuală
c) o scădere a sensibilităţii vizuale
81. Substanţa fotosensibilă (rodopsina) se găseşte în:
a) conuri *
b) bastonaşe
c) nervul optic
82. Rodopsina se mai numeşte
a) purpur vizual *
b) iodopsină
c) umoare sticloasă
83. Rodopsina se reface în prezenţa
a) vitaminei A *
b) vitaminei C
c) influxului nervos specific
84. Hemeralopia (orbul găinilor) semnifică:
a) cecitatea nocturnä şi crepusculară*
b) acromatopia pentru roşu
c) deficit de conuri
85. Conurile sunt mai fine şi mai multe în:
a) zona periferică
b) zona de origine a nervului optic
c) zona foveei centrale *
86. În funcţie de zonele de pe retină conurile sunt mai dense în:
a) zona periferică
b) zona de origine a nervului optic
c) zona foveei centrale *
87. Pentru diagnosticarea tulburărilor de cromosensibilitate se utilizează:
a) platiscopul
b) testele pseudoizocromatice (Stelling. Ishihara) *
c) campimetrul
88. Iluminaţia obiectelor este dată de:
a) lungimea de undă reflectată
b) deosebirea culorii de culoarea neagră
c) cantitatea de energie radiară reflectată *
89. Vederea stereoscopică stă la baza:
a) sensibilităţii cromatice
b) percepţiei adâncimii şi mărimii obiectivelor *
c) vederii la distanţă
90. Imaginea consecutiv-negativă se caracterizează prin:
a) imaginea postacţională apare după o pauză de la încetarea acţiunii
stimulului
b) durează mai puţin decât cea consecutiv-pozitivă
c) este complementară imaginii cromatice iniţiale *

II. ÎNTREBĂRI CU MAI MULTE RĂSPUNSURI CORECTE

91. Principalele metode fiziologice de interes pentru psiholog sunt:
a) EEG (electroencefalografia) *
b) EKG (electrocardiografia) *
c) Pneumografia *
d) T.R. (timpul de reactie)
e) Tahistoscopia
92. Principalele metode ale psihofizicii sunt:
a) măsurării duratelor
b) limitelor *
c) erorii medii *
d) constantei *
93. Criteriile de evaluare predictivă a unui test sunt:
a) sugestibilitatea
b) validitatea *
c) fidelitatea *
d) sensibilitatea *
94. Adaptarea olfactivă se realizează prin:
a) puterea odorantă a substanţelor *
b) repaus olfactiv
c) durata de acţiune a mirosului (substanţei) *
95. Neutralizarea variabilelor perturbante se poate face prin:
a) ipoteză plauzibilă
b) izolarea subiectului *
c) stabilirea grupurilor perechi
d) menţinerea constantă a variabilelor străine *
96. Factorii de invalidare a ipotezei de cercetare sunt:
a) datele nu sunt exprimate aritmetic
b) diferenţa dintre datele recoltate nu este semnificativă *
c) direcţia rezultată este inversă celei prezumate *
97. Culorile naturale de bază (primare) sunt:
a) albastrul întunecat *
b) violet
c) albastru-verzui *
d) roşul oranj *
e) galben *
98. Contrastul cromatic poate fi:
a) neutru
b) simultan *
c) succesiv *
99. O hârtie cenuşie aşezată pe un anumit fond cromatic ia nuanţa
complementului fondului, astfel:
a) pe fond albastru, devine gălbuie *
b) pe fond roşu, devine verzuie *
c) pe fond verde, devine rozalie *
d) pe fond galben, devine albăstruie *
100. Preferintele cromatice sunt structurate functie de:
a) sex *
b) voinţă
c) vârstă *
d) personalitate *
e) factori socio-culturali (tradiţii, educaţie) *
101. Imaginile consecutive pot fi:
a) neutre
b) negative *
c) pozitive *
102. Din perspectivă termică culorile sunt percepute ca având un efect de:
a) cald *
b) rece *
c) neutru
103. Din perspectiva distanţei culorile sunt percepute ca exercitând un
efect de:
a) infinitate
b) depărtare *
c) apropiere *
104. Culoarea roşie exercită un efect de:
a) apropiere *
b) neutralitate
c) căldură *
d) stimulare *
105. Culoarea albastru are efect de:
a) indiferenţă
b) depărtare *
c) relaxare *
d) rece *
106. Culoarea verde are efect de:
a) superioritate *
b) depărtare *
c) răceală *
d) impulsivitate
107. Culoarea galbenä are efect de:
a) indiferenţă
b) apropiere *
c) forte cald *
d) relaxare *
108. Culorile cu efect stimulator-mobilizator sunt:
a) albastru
b) roşu *
c) verde
d) galben *
109. Culorile cu efect depresiv-inhibitor sunt:
a) roşu
b) violet *
c) negru *
d) albastru *
110. Culorile cu efect deconectant-relaxant sunt:
a) roş-portocaliul
b) verde *
c) alb *
d) negru
111. Atributele psihosociale simbolizate de culoarea roşie sunt:
a) eroismul *
b) fidelitatea *
c) laşitatea
d) provocarea *
e) vigoarea *
112. Atributele psihosociale simbolizate de culoarea albastră sunt:
a) egoismul
b) statornicia *
c) speranţa *
d) aşteptarea *
113. Atributele psihosociale simbolizate de culoarea galbena sunt:
a) bogăţia *
b) nobleţea *
c) expansivitatea *
d) 1aşitatea
114. Atributele psihosociale simbolizate prin culoarea verde sunt:
a) acceptanţa *
b) liniştea *
c) intoleranţa
d) regretul
e) mulţumirea *
115. Atributele psihosociale simbolizate prin culoarea albă sunt:
a) regretul
b) pacea *
c) inocenţa *
d) sinceritatea *
e) înţelegerea *
116. Atributele psihosociale simbolizate prin culoarea neagră sunt:
a) bucuria
b) durerea *
c) ostilitatea *
d) moartea *
e) gravitatea *

III. ÎNTREBĂRI CU RĂSPUNSURI DE TIP ADEVARAT/FALS

117. Variabila independentă este unul dintre tipurile de variabile
implicate în experiment.
a) A *
b) F
118. Grupul de control este grupul utilizat în experiment la care se aplică
o condiţie de stimulare.
a) A
b) F *
119. Grupul experimental este acel grup în care variabila independentă ia
o anumită valoare
a) A
b) F *
120. Experimentul pune accent pe geneza unui anumit fenomen şi nu pe
evaluarea lui la un moment dat.
a) A *
b) F
121. Timpul de reacţie se numeşte simplu atunci când există mai multe
modalităţi de răspuns la stimulii administraţi.
a) A *
b) F
122. Substanţele chimice insolubile în apă generează senzaţii gustative.
a) A
b) F *
123. În experiment, cercetătorul (experimentatorul) are rol constatativ.
a) A
b) F *
124. În experimentul invocat sunt studiate fenomene precum: experienţă
de viaţă, starea de sănătate a subiecţilor, diferenţele de sex etc.
a) A
b) F *
125. Stimulul se mai nume şi variabila dependentă.
a) A *
b) F
126. Trăsăturile de personalitate ale subiectului fac parte din categoria
variabilelor perturbatoare.
a) A
b) F *
127. Răspunsul subiectului la acţiunea experimentatorului este
reprezentat de variabila numită dependentă.
a) A *
b) F
128. Variabila perturbatoare este reprezentatà de personalitatea
subiectului.
a) A
b) F *
129. În experimentul de tip factorial experimentatorul alege mai multe
valori ale variabilei independente, urmărind efectul lor asupra variabilei
dependente.
a) A *
b) F
130. Experimentul de tip natural este acela care se desfaşoară în natură.
a) A
b) F *
131. Expresia “Ce se întamplă dacă?” caracterizează experimentul de tip
pilot.
a) A
b) F *
132. Spre deosebire de experiment, testul se intereseazã de geneza
fenomenului pe care-l studiază.
a) A
b) F *
133. Experimentul îşi propune să dezvăluie cauzalitatea fenomenului
studiat.
a) A
b) F *
134. Termenul de “test” îi apartine lui A. Binet.
a)A
b) F *
135. Undele alfa caracterizează creierul uman în stare de veghe, în
condiţii de activitate intensă.
a) A
b) F *
136. Undele teta pot fi întâlnite la om în stärile patologice.
a) A *
b) F
137. Pneumograful este aparatul cu care se măsoară variaţiile de volum
ale vaselor de sânge.
a) A
b) F *
138. Pletismograftil măsoară ritmurile bioelectrice ale activitätii cardiace.
a) A
b) F *
139. Electrocardiograma este aparatul cu care se înregistrează activitatea
inimii.
a) A *
b) F
140. Timpul de reacţie complex este mai lung decât timpul de reacţie
simplu.
a) A *
b) F
141. Pragul absolut este valoarea cea mai mică a unui stimul (excitant)
care determină o reacţie specifică.
a) A *
b) F
142. Pragul diferenţial este reprezentat de valoarea cea mai mare a unui
stimul (excitant) care determină o reacţie specifică.
a) A
b) F *
143. Senzaţiile de foame aparţin senzaţiilor interne.
a) A *
b) F

IV. INTREBARI CU RASPUNSURI DE TIP DA NU

144. Electrogeneza musculară poate fi pusă în evidenţă cu ajutorul
electromiografului.
a) DA *
b) NU
145. Ritmurile teta şi delta caracterizează creierul uman în stare de veghe.
a) DA
b) NU *
146. Personalitatea reprezintă într-un experiment variabila perturbatoare.
a) DA
b) NU *
147. W.Wundt este fondatorul primului laborator de psihologie
experimentală.
a) DA *
b) NU
148. Experimentatorul are rol constatator în cadrul experimentului pe
care-l realizeazä.
a) DA
b) NU *
149. În grupul numit de control variabila independentă ia valoarea zero.
a) DA *
b) NU
150. Experimentul psihopedagogic este o variantă a experimentului de
laborator.
a) DA
b) NU *
151. În experimentul de tip factorial experimentatorul alege două valori
ale variabilei independente, urmărind efectul lor asupra variabilei
dependente.
a) DA *
b) NU
152. Undele delta au un ritm mai alert decât undele alfa.
a) DA
b) NU *
153. Undele beta caracterizeazä creierul uman în stare de somn.
a) DA
b) NU *
154. Undele caracteristice creierului uman sunt: alfa, beta, gama şi delta.
a) DA
b) NU *
155. Înregistrarea mişcărilor respiratorii ale omului se face cu ajutorul
electroencefalografului.
a) DA
b) NU *
156. Aparatul clasic de măsurare a timpului de reacţie al unui subiect se
numeşte cronoscop.
a)DA *
b)NU
157. Timpul de reacţie simplu presupune existenţa mai multor modalităţi
de răspuns la un singur stimul.
a) DA
b) NU *
158. Grupul de control este într-un experiment grupul în care valoarea
variabilei independente este zero.
a) DA *
b) NU *
159. În observaţie cercetătorul (observatorul) are un rol activ, provocând
faptele observate.
a) DA
b) NU *

Toate grilele rezolvate Universitatea Spiru Haret. Grilele de la toate facultatile!

Education and Training Blogs - BlogCatalog Blog Directory Academics Directory of Science Blogs blog search directory TopOfBlogs Academics Blog Blog Directory  Search engine Add to Technorati Favorites Education - Top Blogs Philippines
Reduceri Preturi Reduceri Cluj Reduceri Constanta Reduceri Brasov Reduceri Timisoara
Adauga Local Pizzerii Restaurante Cluburi Cafenele Puburi Terase Baruri Ceainarii Vinuri Spumante
Vinuri Vrac VinuriVinuri Romanesti Training Grile Forum Spiru Forum Grile
Forum USH Facultati Licenta Masterate Forum Marketing Mate Info Management Sociologie REI Finante Drept Limbi Straine Filosofie
Istorie Geografie Romana Muzica Sport Finante Blaj Psihologie Brasov Management Brasov Stiinte Juridice Contabilitatea Prima Casa Banci Web Tech Resources