Bazele Teoretice Ale Evaluarii An2 sem1 Psihologie 2007/2008
Toate grilele rezolvate Universitatea Spiru Haret. Grilele de la toate facultatile!
BAZELE TEORETICE ALE EVALUĂRII PSIHOLOGICE
ADEVĂRAT/FALS
1) Inteligenta, în functie de natura materialului, influentează într-o măsura mai mică sau mai mare rezultatele la testele de memorie. Ceea ce înseamnă că dacă vrem să înregistrăm performanta memorativă nu trebuie să alegem un material fără sens pentru testul de memorie. F *
2) Orice test are fidelitate înaltă dacă SEM este scăzută. În consecintă, eroarea standard de măsură serveste la compararea testelor. A *
3) Coeficientii de consistentă internă determină măsura în care itemii testului
se referă la acelasi lucru. În consecintă, dacă testul măsoară o caracteristică
bi- sau multidimensională, ar trebui calculată consistenta internă a fiecăreia
dintre scalele testului. A *
4) Metoda formelor paralele în calcularea fidelitătii testelor constă în
administrarea a două teste paralele si este adecvată în cazul când se
urmăreste măsurarea unor caracteristici generale ale persoanelor pentru că
doar asemenea caracteristici vor influenta în acelasi mod scorurile ambelor
teste. A *
5) Standardizarea testelor înseamnă si standardizarea tehnicii de administrare, tehnicii de cotare si de interpretarea a răspunsurilor. În aceste conditii putem spune că dacă vrem să uniformizăm conditiile în care are loc
examenul psihologic, nu este importantă standardizarea testului. F *
6) Validarea unui test reprezintă un complex de măsurători centrate pe
problema în ce măsură testul măsoară ceea ce îsi propune să evalueze. În
acest sens, dacă avem asigurată fidelitatea testului, în mod automat avem
asigurată si validarea acestuia. F *
7) Colegiul psihologilor Din România a constituit un cod de conduită
deontologică în privinta testării educationale si psihologice în care sunt
prevăzute norme de practicare a evaluării psihologice, a construirii si
utilizării testelor. În cazul în care acest lucru nu se respectă, conform Legii
213 din 2004, psihologul poate fi tras la răspundere. A *
Testarea psihologică cere capacitatea psihologului de a traduce informatia
dată de test în prescriptii cu sens, practice si adecvate . În consecintă, este
necesar să adecvăm informatia furnizată în functie de specificul domeniului
beneficiarului. A *
9) Observatia este o tehnică de evaluare care trebuie să completeze orice
examen. Acest lucru nu înseamnă că intensitatea si variatiile muncii depuse
de subiectul care răspunde la teste fac obligatoriu parte din examenul
psihologic. F *
10) Scopurile evaluării psihologice includ în general: producerea de descrieri si imagini despre o persoană; evaluarea persoanei are ca finalitate producerea de decizii despre relatia acelei persoane cu mediul ei actual sau cu mediile posibile: adecvare, normalitate, functionalitate, disfunctionalitate;
verificarea de ipoteze, construirea unei teorii. A *
Dacă aceste afirmatii sunt riguros exacte, tastati Adevărat, în caz contrar,
tastati Fals
11) Principiile si metodologia foarte formalizată a examenului psihometric
pornesc de la definitia lui E. L. Thorndike: "Dacă un lucru există, existenta
sa are o anumită măsură cantitativă". În consecintă, psihologia se ocupă cu
trăsături distincte care au o existentă reală, trăsături pe care le prezintă toti
oamenii desi în măsură diferită; trăsături care pot fi măsurate.
Evaluati dacă consecinta prezentată exprimă riguros ipoteza lui Thorndike.
A *
Dacă aceste afirmatii sunt riguros exacte, tastati, Adevărat în caz contrar,
tastati Fals
12) Standardele deontologice pentru testarea psihologică si educatională
cuprind: norme profesionale pentru utilizarea testului si norme pentru
procedurile de administrare prevăzând administrarea testului, stabilirea
scorului si elaborarea raportului de psihodiagnoză, protejarea drepturilor
subiectilor si protejarea drepturilor animalelor. F *
Dacă aceste afirmatii sunt riguros exacte, tastati Adevărat, în caz contrar,
tastati Fals
13) Prevederea din codul deontologic privind obtinerea consimtământului
include obligatia psihologului de a explica motivul examenului; în unele
situatii, acordul se realizează într-o formă scrisă, semnată de ambele
persoane. În situatiile când intruziunea testului în viata particulară este
minoră nu se dau explicatii detaliate despre test pentru a nu fi afectate
rezultatele examinării. A *
Dacă aceste afirmatii sunt riguros exacte, tastati Adevărat, în caz contrar,
tastati Fals
14) A. Anastasi afirmă că: "Un test psihologic este în mod esential o măsură
obiectivă si standardizată a unui esantion de comportament". În consecintă
putem spune că valoarea psihodiagnostică si predictivă a testului psihologic
depinde de gradul în care serveste ca indicator al unei arii relativ largi si
semnificative a comportamentului uman.
Evaluati dacă consecinta prezentată exprimă riguros conditia exprimată de
Anastasi. A *
Dacă această afirmatie este riguros exactă, tastati, Adevărat în caz
contrar, tastati Fals
15) Calitătile generale ale testului psihologic, respectiv factorii care îi
determină valoarea practică sunt: utilitatea, acceptabilitatea, sensibilitatea,
caracterul direct, non-reactivitatea si caracterul rational. F *
Dacă aceste afirmatii sunt riguros exacte, tastati Adevărat, în caz contrar,
tastati Fals
16) Acceptabilitatea, ca si calitate a testului psihologic, se referă la capacitatea
testului de a sesiza schimbările în timp. F *
Dacă aceste afirmatii sunt riguros exacte, tastati Adevărat, în caz contrar,
tastati Fals
17) Evaluarea sau revederea testului sau instrumentului psihologic poate fi
rezolvată printr-o listă sistematică de cerinte. Dintre cerintele generale fac
parte: fidelitatea, validitatea, interpretabilitatea, a gradul de predictibilitate
al testului. Acestea trebuiesc considerate în functie de caracteristicile
concrete ale testării: specificul scopului testării, al populatiei, al conditiilor
de testare. A *
Dacă aceste afirmatii sunt riguros exacte, tastati Adevărat, în caz contrar,
tastati Fals
18) Orice construct are două proprietăti: este o abstractizare a unor regularităti
din natură; nu este observabil direct, dar poate fi conectat cu entităti sau
evenimente concrete, observabile. A *
Dacă aceste afirmatii sunt riguros exacte, tastati Adevărat, în caz contrar,
tastati Fals
19) Pentru o interpretare corectă a scorurilor unui test este obligatoriu să fie
îndeplinite câteva conditii: să se stie exact ce reprezintă scorurile testului;
măsurările făcute de test să fie corecte; testul să fie administrat în limită de
timp. F *
Dacă aceste afirmatii sunt riguros exacte, tastati Adevărat, în caz contrar,
tastati Fals
20) Tipul de atentie este puternic legat de personalitate. Ceea ce testăm prin
testele de atentie nu este atentia ca atare ci tipuri de sarcini în care subiectul
trebuie să fie atent pentru a reusi să le rezolve. În consecintă, pentru ca rezultatul să nu fie mijlocit de alte aptitudini specifice (de exemplu, inteligenta) testele de atentie se construiesc pe sarcini simple, cele mai simple: testele de baraj (baraj litere, baraj figuri -pătrate sau cercuri, sau arcuri de cercuri etc.). A *
Dacă aceste afirmatii sunt riguros exacte, tastati, Adevărat, în caz contrar,
tastati Fals
ALEGERE MULTIPLĂ (una sau mai multe variante de răspuns)
1) Dintre procedurile de validare descrise mai jos una nu face parte din
procesul de validare a unui test.
1 validitatea de criteriu
2 validitatea de aspect *
3 validitatea de continut
4 validitatea conceptuală
2) Coeficientii de stabilitate fac parte di procedurile de calculare a fidelitătii
unui test. Care dintre metodele de mai jos se referă la calculul stabilitătii:
1 metoda formelor paralele
2 analiza consistentei interne
3 metoda test – retest *
4 concordanta inter-evaluatori
3) Care dintre testele de mai jos măsoară si gradul de deteriorare mentală:
1 Scalele Wechsler *
2 Testul de aptitudini MacQaurrie
3 Testul matrici progresive Raven
4 Testele Domino
4) Este necesară prudenta în interpretarea rezultatului la un test de memorie;
un rezultat izolat nu poate fi generalizat pentru că poate fi conditionat de
mai multi factori. Dintre elementele de mai jos una nu este corect inclusă
între elementele care ar conditiona rezultatul la testul de memorie.
1 atentia subiectului
2 metoda de testare folosită
3 continutul examenului
4 caracterul examinatorului *
5) Testele verbale măsoară abilitătile verbale prin probe precum cele
prezentate mai jos. Care dintre elemente nu face parte dintre testele de
măsurare a inteligentei verbale:
1 vocabular
2 similitudini
3 întelegere
4 desen *
6) Primul autor care a introdus în psihologie termenul de „test mental” este:
1 A. Einstein
2 J. M. Cattell *
3 F. Galton
4 C. G. Jung
7) Definirea fidelitătii testelor nu include referiri la:
1 stabilitate
2 repetabilitate
3 distributivitate *
4 coonsistentă
Dintre procedurile legate de analiza validitătii unui test nu face parte:
1 metoda verificării criteriului
2 metoda reprezentativitătii continuturilor
3 metoda evaluării consecintelor
4 metoda testelor paralele *
9) Examinatorul este unul dintre factorii de influentă majoră în examenul
psihologic. Sunt descrise cel putin 6 variabile relevante, dintre care:
Dintre cele trei combinatii prezentate mai sus, unele sunt în totalitate
corecte dar există si una partial gresită. Care este aceasta?
1 caracteristicile fizice ale examinatorului; prezenta sau absenta sa din
camera de testare
2 comportamentul său, "cald" sau "rece"; conditionarea operată asupra
comportamentului verbal al subiectului
3 efectul examinatorului ca persoană; starea de relaxare sau încredere a
subiectului testat *
10) Normalitate înseamnă, în sens cantitativ, să determini nivelul de eficientă al
unei abilităti psihice sau a unei dimensiuni de personalitate în raport cu
modul în care se comportă acestea în populatia de referintă. În acesti
termeni statistici, iesirea în afara normalitătii poate însemna si o
performantă de exceptie, dar si nivelele de retard mental aflate sub media
performantei populatiei generale.
Evaluati la care dintre perspectivele asupra normalitătii se referă afirmatia
de mai sus:
1 social-culturală
2 statistică *
3 psiho-medicală
4 mass media
11) Sănătatea mintală este definită, de regulă, prin următoarele caracteristici:
Dintre cele patru combinatii prezentate mai sus, unele sunt în totalitate
corecte dar există si una partial gresită. Care este aceasta?
1 capacitatea de constientizare, acceptare si corectitudine în modul cum
se concepe pe sine;
2 stăpânirea mediului si adecvarea în modul de a face fată cerintelor
vietii;
3 integrarea si unitatea personalitătii; autonomia si încrederea în sine;
4 perceperea realistă si sensibilitatea socială; vulnerabilitate psihică. *
12) Măsurarea cantitativă în psihologie include trei tipuri de statistici si anume:
Dintre cele trei combinatii prezentate mai sus, una este în totalitate corectă.
Care este aceasta?
1 statistici descriptive; statistici inferentiale; statistici moderatoare
2 statistici inferentiale; statistici descriptive; statistici mediatoare
3 statistici multivariate, statistici descriptive, statistici inferentiale *
13) Acest tip de scală de măsură are o singură calitate si anume exclusivitatea
(un număr poate fi atribuit doar o singură dată). Nu se pot folosi nici un fel
de proceduri matematice.
Ne referim la scalele?
1 de tip ordinal
2 de tip nominal *
3 de interval
4 de proportie
14) Orice test psihologic sau educational care este destinat utilizării în practică
trebuie să fie perceput de cei examinati cu acesta ca fiind adecvat
domeniului în care este aplicat.
Această calitate a testelor este denumită ?:
1 validitate de aspect *
2 fidelitate
3 validitate de criteriu
4 standardizare
15) Acest tip de validitate este analizat la testele care se utilizează pentru a
estima “cum actionează o persoană în universul de situatii pe care testul
intentionează să îl reprezinte”.
Este vorba despre:
1 validitatea de continut *
2 validitate predictivă
3 validitate concurentă
4 validitate de aspect
16) Două strategii sunt utilizate în mod obisnuit pentru aprecierea validitătii
relative la criteriu a testelor:
Care este răspunsul corect?
1 validitate externă si validitate internă
2 validarea predictivă si validarea concurentă *
3 validitatea discriminativă si validitatea convergentă
4 validitate de construct si implicatiile valorice
17) Validitatea este si o evidentă a consecintelor reale si potentiale ale utilizării
actiunilor de interpretare a scorurilor testului si de utilizare a informatiilor
astfel obtinute. Cine este autorul contemporan care a subliniat necesitatea
includerii consecintelor în dovezile referitoare la validitatea testului.
Care este răspunsul corect?
1 Messick *
2 Minulescu
3 Anastasi
4 Pitariu
18) Conceptul de vârstă mentală a fost introdus în normarea scalelor la
începutul secolului XX de către:
Care este răspunsul corect?
1 Cattell
2 Weschler
3 Raven
4 Binet – Simon *
19) Rezultatele standard se pot obtine prin transformări lineare sau prin
transformări nelineare ale rezultatelor brute.
Alegeti dintre răspunsurile de mai jos tipul de normare care prezintă acest
specific:
1 percentilele
2 scorurile T *
3 coeficientul de inteligentă
4 vârsta mentală
20) Taxonomia tipurilor de itemi realizată de A. Angleitner se referă la relatiile
posibile între itemul testului de personalitate si trăsătura evaluată. Astfel
itemul poate descrie……categorii de aspecte comportamentale:
Alegeti dintre răspunsurile de mai jos cifra care completează spatiul gol:
1 7 *
2 3
3 6
4 2
21) Dintre factorii care intervin si influentează reactia subiectului la continutul
testului si care astfel pot interfera cu obiectivul acestuia, cu ceea ce îsi
propune testul să măsoare, sunt: continutul testului; formatul testului: în
relatie cu viteza de lucru, maniera de răspuns, usurinta sau dificultatea de a
face fată acestui format; modelul de succesiune a itemilor; dependenta de
cultura din care a făcut parte cel care a făcut testul.
Ce tip de factori au fost prezentati mai sus?
1 factori ce tin de caracteristicile persoanelor implicate
2 factori ce tin de caracteristicile situatiilor de examinare
3 factori ce tin de caracteristicile testului – stimul *
4 factori care tin de timpul de testare
22) În istoricul dezvoltării testelor destinate intelectului există 3 orientări
psihometrice.
Alegeti dintre combinatiile de mai jos cea care le cuprinde corect pe toate
trei:
1 inteligenta ca dezvoltare, inteligenta ca aptitudine si simularea unor
situatii de problem-solving
2 inteligenta ca dezvoltare, inteligenta ca aptitudine, inteligenta ca
structură factorială *
3 inteligenta ca structură factorială, inteligenta ca dezvoltare si
inteligenta ca factor de personalitate
23) Scopul testului matrici progresive este de a măsura aptitudinile subiectului
în perioada când rezolvă proba. Despre ce tip de aptitudini intelectuale nu
este vorba?
Indicati răspunsul eronat din cele prezentate mai jos.
1 de a dezvolta un sistem de a rationa
2 de a sesiza relatiile care există între ele
3 de a concepe natura figurii care urmează si fiecare sistem de relatii
prezentat
4 de a ghici figurile fără semnificatie definită *
24) Raven descrie MP38 ca probă de observare si de claritate a gândirii; fiecare
probă este în realitate sursa sau originea unui sistem de gândire; de aici si
denumirea de:
Care este răspunsul corect?
1 rationament verbal
2 matrici intelectuale
3 matrici progresive *
4 rationament intelectual
25) La testul T:A:I. rezultatele la subtestele cifre si imagini determină:
Care este răspunsul corect?
1 forma analitică *
2 abstractă
3 concretă
4 inventivă
26) La testul T:A:I. rezultatele la subtestele desene si fraze determină:
Care este răspunsul corect?
1 forma analitică
2 abstractă
3 concretă
4 inventivă *
27) La testul T:A:I. rezultatele la subtestele desene si cifre determină:
Care este răspunsul corect?
1 forma analitică
2 abstractă *
3 concretă
4 inventivă
28) Testul de inteligentă analitică d. se datorează psihologului
elvetian......................... care a combinat diferitele probe folosite de alti
autori astfel încât să dea indicatii asupra caracterului calitativ al inteligentei
unui individ, făcând să iasă în evidentă latura sa abstractă, concretă,
analitică sau inventivă.
Care este răspunsul care completează corect spatiul lipsă?
1 Meili, *
2 Weschler
3 Piaget
4 Bonnardel
29) Pentru a se putea interpreta un profil al rezultatelor stanbdardizate la testul
................, se va tine seama că rezultatele subtestelor, luate două câte două,
determină forma inteligentei.
Cuvântul care completează spatiul lipsă este:
1 Raven
2 W.I.S.C.
3 T.A.I. *
4 Memorie auditivă
30) După modul în care atentia se manifestă în diferite tipuri de activităti se
testează capacitatea de rezistentă la distragerea prin perturbatii,
respectiv........................atentiei pe o activitatea precisă pentru a permite
acesteia derularea în conditiile cele mai favorabile si în forma sa cea mai
intensă.
Care dintre următoarele cuvinte completează spatiul lipsă?
1 distributivitatea
2 concentrarea *
3 flexibilitatea
4 instabilitatea
31) După modul în care atentia se manifestă în diferite tipuri de activităti se
testează ........................atentiei, respectiv disponiblitatea de a performa în
două activităti concomitent.
Care dintre următoarele cuvinte completează spatiul lipsă?
1 distributivitatea *
2 concentrarea
3 stabilitatea
4 fidelitatea
DA/NU
1) Constructul psihologic este o idee abstractă, construită de experti care are
ca specific: nu este direct observabil, este o abstractizare lipsită de continut.F *
2) Anxietatea în testare afectează capacitatea subiectului de a răspunde la
testele de inteligentă. În rest, nu se observă influente negative din partea
altor factori. F *
3) Examenul psihologic de tip clinic are un cadru psihometric riguros
formalizat, spre deosebire de examenul de selectie. F *
4) Formele de calculare a fidelitătii diferă si în functie de caracteristicile
măsurate de test. A *
5) În practică, orice test folosit este obligatoriu să prezinte un idice de
fidelitate înalt, peste 0.85. F *
6) Testarea psihologică se face doar când există o problemă specifică, care
este suficient de bine definită pentru a permite să decizi dacă testarea este
adecvată si felul cum o poti adecva. A *
Dacă afirmatia exprimă un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
7) Testarea psihologică nu cere în mod obligatoriu cunoasterea si folosirea
adecvată a standardelor si consideratiilor etice si deontologice privind
testarea psihologică. F *
Dacă afirmatia exprimă un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
Psihodiagnoza ca activitate sistematică de evaluare psihologică nu are ca
functie si evidentierea sau demonstrarea functionalitătii programelor de
învătare si formare. F *
Dacă afirmatia exprimă un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
9) Standardele deontologice specifice activitătii de evaluare psihologică nu
includ prevederi legate de folosirea procedurilor stiintifice pentru
proiectarea si selectarea tehnicilor adecvate populatiilor particulare. F *
Dacă afirmatia exprimă un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
10) Metoda fidelitătii test-retest evaluează gradul în care scorurile obtinute la un test de acelasi subiect sunt identice de la o administrare la alta. F *
Dacă afirmatia exprimă un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
11) Întotdeauna, împreună cu valoarea unui coeficient de stabilitate, se vor
comunica si: lungimea intervalului de timp dintre test si retest; conditiile în
care s-au efectuat testările, pentru a putea identifica eventualele surse de
eroare de măsură; nu se comunică vârsta subiectilor testati, întrucât s-a
constatat că si aceasta are nu influentă asupra mărimii coeficientului de
stabilitate. F *
Dacă afirmatia exprimă un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
12) Coeficientii de consistentă internă indică măsura în care itemii testului se
referă la acelasi lucru si sunt utili pentru calculul validitătii testelor care
măsoară o caracteristică unidimensională. F *
Dacă afirmatia exprimă un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
13) Metoda fidelitătii prin forme paralele constă în administrarea a două teste,
care reprezintă instrumente de măsură similare, la momente foarte apropiate
unul de altul, si determinarea coeficientului de corelatie liniară între
scorurile observate ale celor două forme. A *
Dacă afirmatia exprimă un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
14) Se vor cere nivele înalte de fidelitate testelor folosite pentru a se lua decizii
importante asupra persoanelor si testelor care împart indivizii în mai multe
categorii pe baza unor diferente relativ mici între ei. În selectia
profesională, de pildă, se vor folosi teste care au coeficienti de fidelitate mai
mari. A *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
15) Validarea se mai referă la instrumentul în sine, nu la interpretarea datelor
furnizate de el. F *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
16) Nu este necesar ca procedura de va1idare să fie reluată periodic pe
esantioane diferite de subiecti. F *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
17) Validarea testului relativă la constructul măsurat se ocupă de calitătile
psihice care contribuie la formarea scorurilor acestuia si urmăreste
întelegerea relatiei scorurilor cu un criteriu exterior. F *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
18) Un test are validitate discriminantă dacă evaluează altceva decât diverse
teste sau variabile despre care se stie că se referă la constructe ce nu au
legătură cu constructul măsurat de test. Aceasta înseamnă că scorurile
testului nu sunt în relatie functională cu rezultatele acelor măsurători. A *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
19) Dificultatea itemului este definită în functie de procentul de persoane care
răspunde corect la el. În procesul de construire a unui test, motivul principal
al analizei dificultătii este cerinta să alegi itemi care au un procent de
dificultate adecvat, în asa fel încât testul să nu constituie o dificultate
majoră pentru majoritatea subiectilor, dar nici să să nu fie rezolvabil de
marea lor majoritate. A *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
20) Dificultatea itemilor se referă la gradul în care un item diferentiază corect între subiecti în ceea ce priveste comportamentul destinat să-l măsoare. F *
Dacă afirmatia exprimă un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
21) Normele / etaloanele reprezintă performantele realizate la testare de către un esantion luat ca model. A *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
22) Din perspectiva abordării factoriale, factorul de fluentă verbală se măsoară
tipic prin teste care cer o rapidă producere de cuvinte. De exemplu, se poate
cere subiectului să genereze cât de repede posibil, într-un timp limitat, cât
mai multe cuvinte care încep cu o anumită literă. A *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
23) Din perspectiva abordării factoriale, factorul de vizualizare spatială se
măsoară tipic prin teste care cer manipularea mentală a simbolurilor sau
desenelor geometrice. A *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
24) Din perspectiva abordării factoriale, factorul de atentie, se măsoară tipic
prin teste de reamintire de cuvinte, propozitii, imagini. F *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
25) Din perspectiva abordării factoriale, factorul de memorie se măsoară tipic
prin teste de analogii sau serii de completat. F *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
26) Interpretarea datelor la testele de inteligentă nu poate fi si nu trebuie
integrată în ansamblul personalitătii subiectului. F *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
27) Wechsler consideră că inteligenta trebuie înteleasă ca o functie a
personalitătii ca întreg si răspunde la multi alti factori, nonintelectivi, altii
decât cei inclusi în conceptul de abilitatea cognitivă. A *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
28) În W.A.I.S. scalele pentru măsurarea Coeficientului Verbal cuprind 6 tipuri de probe: Informatie, Serii de numere de memorat, Vocabular, Aritmetică, Comprehensiune, Similitudini, Cuburi. F *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
29) Testul analitic de inteligentă T.A.I. este compus din 6 subteste distincte.
Înainte de a începe executarea unui subtest se dau explicatiile respective si
se fac exercitiile preliminare, care se găsesc în caiet. F *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
30) Scopul testelor de tip screening este de a identifica copii ce prezintă riscuri în dezvoltarea psiho-comportamentală, sau chiar anumite handicapuri în vederea posibilitătii de a construi programe speciale de interventie
educational – terapeutică. A *
Dacă afirmatia exprima un adevăr, tastati DA, în caz contrar, tastati NU
Toate grilele rezolvate Universitatea Spiru Haret. Grilele de la toate facultatile!