Psihologia Varstelor An II-sem I Psihologie 2007/2008
Toate grilele rezolvate Universitatea Spiru Haret. Grilele de la toate facultatile!
Psihologia Varstelor An II-sem I Psihologie 2007/2008
PSIHOLOGIA VARSTELOR
1) b) fals *
2) a) adevarat *
3) a) adevarat *
4) a) adevarat *
5) b) fals *
6) a) adevarat *
7). a) adevarat *
b) fals
.a) adevarat *
9. a) adevarat *
10. a) Adevarat *
11. a) Adevarat *
12. a) adevarat *
13. b)fals *
14. b)fals *
15. a) adevarat *
16. b) fals *
17. b)fals *
18. b) fals *
19. a)adevarat *
20. a) adevarat *
21. Aparenţa fizică este un criteriu al maturizării
a) adevarat *
b) fals
22.
a) adevarat
b) fals *
23.
a) adevarat
b) fals *
24.
a) adevarat
b) fals *
25.
a) adevarat *
b) fals
26.b) fals *
27. a) adevarat
b) fals *
28. a) adevarat
b) fals *
29. a) adevarat
b) fals *
30.a) adevarat
b) fals *
31. a) adevarat *
b) fals
32. a) adevarat *
b) fals
33.a) adevarat *
b) fals
34. a) adevarat
b) fals *
35.
a) adevarat *
b) fals
36.
a) adevarat
b) fals *
37. In teoria lui E. Erikson perioada tinereţii corespunde alegerii între
intimitate şi izolare
a) adevarat *
b) fals
38.
a) adevarat
b) fals *
39.
a) adevarat *
b) fals
40. a) adevarat *
b) fals
41.
a) adevarat *
b) fals
42.
a) adevarat *
b) fals
43. Stadiile dezvoltarii morale ale lui Piaget încep cu vârsta de 3 ani
a) adevarat
b) fals *
Intrebari cu raspunsuri multiple
1.a) structurile inconştientului
b) evenimente observabile *
c) stimuli şi răspunsuri comportamentale *
2.
a) John B. Watson *
b) Clark Hull *
c) Burrhus Frederic Skinner *
d) J.Piaget
3.
a) întărirea *
b) modelarea *
c) manipularea indiciilor situaţionale *
d) identificarea
4. J.Piaget descrie funcţionarea inteligenţei prin urmatorii termeni preluati
din biologie:
a) asimilare *
b) acomodare *
c) adaptare *
d) crestere
e) dezvoltare
f) maturare
5.Piaget prezintă dezvoltarea din perspectiva stadialităţii genetice. Stadiul în
această perspectiva presupune :
a) ordinea diferitelor achiziţii este neschimbată; *
b) există o structură proprie a stadiului şi nu doar o juxtapunere de
proprietăţi ; *
c) această structură reconverteşte achiziţiile anterioare care nu dispar ci se manifestă în altă formă (în situaţii regresive pot reapărea ) ; *
d) fiecare stadiu conţine un moment de pregătire şi unul de stabilitate ; *
e) fiecare stadiu conţine germenii trecerii la următorul ; *
f) atât stadialitatea genetică cât şi cea dinamică sunt subdivizate în
substadii (abordarea pe vârste). *
6. Stadiile dezvoltării conform teoriei lui J. Piaget sunt :
a) Stadiul senzorio-motor : de la naştere la 2 ani ; *
b) Stadiul preoperator : de la 2 la 7/8 ani ; *
c) Stadiul operaţiilor concrete : de la 7/8 ani la 11/12 ani ; *
d) Stadiul operaţiilor formale : de la 11/12 ani la 15/16 ani. *
e) Stadiul operatiilor post- formale dupa 16 ani
7. Care sunt principalele teorii psihanalitice ce au oferit un cadru explicativ
pentru teoria dezvoltarii umane?
A. teoria dezvoltarii psihosociale - Erick Erikson *
B. teoria dezvoltarii psihosexuale – Sigmund Freud *
C. teoria cognitiv costructivista – J.Piajet
8. Care sunt princiipiile care ghideaza in psihanaliza intreaga dezvoltare a
psihicului uman?
A. principiul identificarii
B. principiul placerii *
C. principiul realitatii *
9. Care sunt principalele instante descrise de psihanaliza clasica?
A. inconstientul *
B. constientul *
C. preconstientul *
D. subconstientul *
10. Care sunt etapele dezvoltarii psihosexuale?
A. falica *
B. orala *
C. anala *
D. latenta *
E. genitala *
F. fixatia
G. regresia
11. Care sunt etapele descrise de teoria dezvoltarii psihosociale?
A. incredere versus pierderea increderii *
B. autonomie versus indoiala *
C. initiativa versus sentimentul de vina *
D. a produce versus sentimental de inferioritate *
E. construirea identitatii versus confuzia rolourilor *
F. intimitate versus izolare *
G. reproducere versus autoconstructie *
H. integritate versus disperare *
12. Care sunt factorii care impieteaza asupra dezvoltarii intrauterine?
A. genetici *
B. teratogeni *
13. Care este termenul prin care se exprima faptul ca dezvoltarea motricitatii
este legata de celelalte progrese in dezvoltarea intelectuala si socioafectiva?
- psihomotricitate *
14. Care sunt legile dezvoltarii descrise de Gesell?
a) legea dezvoltarii cefalo-codale *
b) legea dezvoltarii proximo-distale *
c) evolutia tonusului si a posturii *
d) variatia curbei de dezvoltare
15. Care sunt etapele dezvoltarii atasamentului conform teoriei lui J.
Bowlby?
A. preatasamentul *
B. atasamentul de actiune *
C. atasamantul delimitat *
D. formarea de relatii reciproce *
16. Imitatia amanata este:
A. o prefigurare a reprezentarii fara ca aceasta sa fie prezenta in gandire; *
B. proces care incepe in abseta modelului si prefigureaza reprezentarea propriu-zisa *
17. Conceptul folosit in teoria lui J. Piaget pentru a descrie o stare prin care
prorpiile placeri si dorinte ale copilului sunt suverane si lipsa intelegerii
faprului ca ceilalti traiesc sentimente diferite si gandesc diferit, dificultatea
de a corela punctul sau de vedere cu al altora este cel de:
1 egocentrism *
2 imagine mintala
3 evocare verbala
18. Egocentrismul gandirii copilului poate fi in perioada de pana la 6/7 ani:
A. logic *
B. ontologic *
C. patologic
19. Egocentrismul copilului se manifesta prin:
A. artificialismul gandirii *
B. sincretismul gandirii *
C. realism *
D. animism *
20. Reversibilitatea este achizitionata:
A. prin inversiune *
B. prin reciprocitate *
21. Operatiile logico-matematice care devin posibile in urma achizitiei
reversibilitatii sunt :
A. clasificarea *
B. serierea *
C. conceptualizarea numarului *
22. Pentru insusirea limbii romane metoda de invatare a scris-cititului
trebuie sa fie:
A. analitica *
B. sintetica *
C. fonetica *
23. Dezvoltarea gandirii copilului de la 6 la 12 ani este caracterizata printre
altele de:
A. decentrare socio-afectiva *
B. decentrare intelectuala *
24. Tipurile de conduita caracteristice perioadei adolescentei descrise de J.Rousselet sunt:
A. conduita suportului
B. conduita revoltei *
C. conduita inchiderii in sine *
D. conduita exaltarii *
E. conduita afirmarii *
25. Etapele socializarii in perioada adolescentei dupa G.Lefrancois sunt:
A. etapa dependentei *
B. etapa conflictului *
C. etapa relativei independente *
D. etapa maturizarii afectiv –emotionale
26. Imaginea de sine este structurata de:
A. imaginea eului fizic *
B. intarirea pozitiva a comportamentului
C. imaginea eului psihic si psihosocial *
27. Perioada adulta dominata de tinerete dupa R. W. White este caracterizata
de urmatoarele directii de dezvoltare:
A. stabilirea identitatii eului *
B. independenta relatiilor personale *
C. cresterea intereselor/preocuparilor *
D. umanizarea valorilor *
28. Operatiile postformale includ urmatoarele tipuri de rationamente:
A. gandirea pozitiva
B. gandirea relativista *
C. gandirea dualista *
D. gandirea sistematica *
29. Teoria asupra dezvoltarii in perioada adulta a lui Daniel Levinson arata
ca:
A. exista o criza in dezvoltarea adultului in intervalul de la 28 la 30 de ani *
B. exista un conflict intre asimilarea scopurilor varstei adulte si ramasitele scopurilor adolescentei *
C. suportul in rezolvarea crizei de la 30 de ani este nevoia de independenta *
D. planul de viata si atingerea obiectivelor asigura motivatia implinirii
“visului” individual ca proiectie despre viitor. *
30. Criteriile de maturitate ale personalitatii dupa Allport sunt:
A. extensiunea simtului eului *
B. raportarea calda a eului la ceilalti *
C. securitatea emotionala *
D. perceptia realista *
E. obiectivarea eului *
F. filosofia unificatoare a vietii *
31. Mecanismele de aparare sanatoase caracteristice adultului, propuse de
G.E. Vaillant sunt:
A. altruismul *
B. sublimarea *
C. umorul *
D. reprimarea *
E. rationalizarea
32. Lloyd Saxton descrie mai multe componente ale functionalitatii rolurilor
in relatia de cuplu care sunt determinante pentru stabilitatea cuplului:
A. congruenta perceptiei rolurilor *
B. disponibilitatea afectiva
C. reciprocitatea performantei de rol *
D. echivalenta performantei de rol. *
33. Stadiile confruntarii cu idea mortii identificate de E. Kubler- Ross sunt:
A. negarea *
B. izolarea *
C. furia *
D. targuiala *
E. depresia *
F. amplificarea
G. acceptarea *
34. Între principiile cele mai importante care ghidează în psihanaliză
întreaga funcţionare a psihicului uman sunt:
a) principiul realităţii *
b) principiul plăcerii *
35.Organizarea dinamică a personalităţii în psihanaliză presupune
mecanisme de funcţionare şi relaţii între instanţele ce o compun relaţii ce se
referă la dinamica pulsiunilor, dinamica exteriorizării pulsiunilor în
conştient. Aceste mecanisme sunt:
a) catarsisul *
b) sublimarea, *
c) simbolizarea, *
d) refularea *
e) cenzura *
f) generalizarea
g) compensarea
36. Instanţele personalităţii în psihanaliză sunt:
a) inconştientul *
b) subconştientul *
c) preconştientul *
d) conştientul *
37. Dezvoltarea concepută de Freud presupune urmatoarele etape:
a) etapa orală *
b) etapa anală *
c) etapa falică *
d) etapa libidinala
e) etapa de latenţă *
f) etapa genitală *
38. Asezati in ordine cronologica de la nastere pana la batranete succesiunea
stadiilor vieţii propuse de Erikson:
a) construirea încrederii versus pierderea încrederii *
b) a produce /aconstrui lucruri versus sentimentul de inferioritate *
c) construirea identităţii versus confuzia la nivelul asumării rolurilor *
d) integritate versus disperare *
e) autonomie versus îndoială *
f) iniţiativă versus sentimentul de vină *
g) intimitate versus izolare *
h) reproducere versus autoconstrucţie *
a,e,f,b,c,g,h,d
39. Factorii ce afectează dezvoltarea prenatală:
a) genetici *
b) teratogeni *
40. Nevoile fizice ale copilului în primii ani de viaţă sunt:
a) hrănirea adecvată pentru a asigura nevoile nutriţionale *
b) protejarea împotriva factorilor teratogeni ( supraîncălzire sau frig în
viaţa precoce, sau a altor agenţi fizici sau chimici ) *
c) prevenirea bolilor prin asigurarea condiţiilor de locuit, prin
supravegherea stării de sănătate, prin imunizări. *
41. Nevoile emoţionale şi sociale ale copilului sunt:
a) Să crească într-o familie unită, sub supravegherea strictă a adulţilor care au ca grijă principală binele acestuia. *
b) Să se impună limite rezonabile ale comportamentului copilului, care să-l ajute să-şi stimuleze dezvoltarea autocontrolului. *
c) Să i se asigure o stare de sănătate bună, iar în cazul copiilor bolnavi, mai ales faţă de cei cu boli cronice sau cei cu nevoi speciale, părinţii să aibă o atitudine echilibrată, pentru a asigura nevoile emoţionale deosebite ale acestora. *
d) Să se cultive sentimentul de respect pentru propria viaţă şi viaţa
celorlalţi *
42. Nevoile pentru dezvoltarea intelectuală corespunzătoare a copilului sunt:
a) Crearea de facilităţi educaţionale, adaptate nevoilor copilului *
b) Stimularea dezvoltării intelectuale se începe în perioada de sugar şi se face, de regulă, de către părinţi, în special de către mamă *
43. Perioada de la 1 la 3 ani din perspectiva piagetiana este caracterizată de :
a) stadiul senzorio-motor *
b) debutul stadiului preoperaţional *
c) incheierea stadiului operational
44. La sfârşitul primului an de viaţă dezvoltarea inteligenţei conform teoriei lui Piaget parcurge substadiile 5 şi 6 ale dezvolttării senzorio-motorii iar acestea cuprind:
a) Conduita sforii *
b) Conduita suportului *
c) Reacţiile circulare terţiare *
d) Conduita bastonului *
e) Conduita exaltarii
45. Conform teoriei lui Piaget, noţiunea de obiect
a) este înnăscută
b) se formează *
c) acest teoretician nu are o pozitie in acest sens
46. H. Wallon arată că perioada 1 - 3 ani este definitorie pentru dezvoltarea
personalităţii . Cele două stadii descrise de Wallon sunt :
a)centripeta *
b)egocentrica
c)centriufuga *
d)simbolica
47.In teoria piagetiana a dezvoltarii egocentrismul ontologic se manifestă
prin urmatoarele caracteristici ale gandirii:
a) animismul
b) artificialism *
c) realismul *
d) gandirea magica *
48.Care este perioada cand au loc urmatoarele transformari: se face trecerea de la emoţii la sentimente ca stări afective stabile şi generalizate ;se conturează mai clar unele sentimente morale (ruşinea, mulţumirea, prietenia şi dragostea) iar conduita negativistă intră într-un proces de involuţie si devine evidentă adâncirea şi nuanţarea trăirilor afective.
a) prescolaritate *
b)anteprescolaritate
c)scolaritate mare
49. Cercetătorii subliniază faptul că dezvoltarea gandirii adultului se situează pe un nou nivel care a primit diferite denumiri:
a) postformal *
b) multiliniar *
c) pragmatic *
d) metacognitiv *
e) stadiul dialectic *
f) empatic
g) de intelepciune
50. Învăţarea transformativă prin reflecţie critică implică:
a) a fi mai reflexiv şi mai critic *
b) a fi mai deschis la perspectiva celorlalţi *
c) a fi mai puţin defensiv *
d) a fi mai deschis la ideile noi *
51. Invăţarea are noi funcţii în perioada adultă, aşa cum afirma
Bogdan Suchodolscki si anume:
a)necesitate socială *
b)mijloc de învingere a alienării *
c)mijloc de comunicare
d)mijloc de restructurare
52. La sfârşitul primului an de viaţă gândirea copilului este dominată în totalitate de
a)acţiunea concretă cu obiectele *
b)operatii logico matematice
c)animism
d)realism
53. Dezvoltarea mişcărilor poate fi apreciată pe cateva mari direcţii :
a) supleţe, *
b) echilibru *
c) calitatea mişcărilor *
d) viteza de reactie
54. Adaptarea copilului la real şi traducerea realului prin percepţii şi
reprezentări a fost urmărită în evoluţia desenului copiilor de la 2 la 8/10 ani,
clasic pentru acest tip de studiu fiind G.H. Luquet (1927). Care sunt stadiile
pe care el le descrie:
a) stadiul mâzgălelii *
b) stadiul realismului fortuit, *
c) stadiului realismului nereuşit *
d) stadiul realismului intelectual *
e) stadiul realismului vizual *
f) stadiul realismului izbutit
55. Funcţia semiotică dă naştere la două tipuri de instrumente:
a)simbolurile *
b)semnele *
c)grafemele
d) fonemele
56. De la 7/8 la 10 /11 ani gândirea copilului trece în :
a) stadiul operaţiilor concrete *
b) stadiul preoperator
c) stadiul operatiilor formale
57. Pentru formarea abilităţilor de scris- citit sunt parcurse în şcoală etapele:
a)pregatitoare
b)abecedară *
c)postabecedară *
d)preabecedară *
58.Identitatea de sine în perioada adolescenţei se poate contura în trei maniere: pozitivă, negativă şi incertă respectiv - criza de identitate, criteriul fiind autopercepţia, felul în care se percep tinerii în raport cu:
a)societatea *
b)mediul familial *
c)grupul de prieteni *
d)sine
59. Imaginea de sine comportă urmatoarele dimensiuni :
a) percepţia şi aprecierea subiectului asupra sa la un anumit moment *
b) felul în care subiectul ar dori să fie sau să pară că este *
c) felul în care subiectul consideră că este apreciat de ceilalţi *
60. Educaţia sexuală se adresează componentelor psihologice (cognitivă, emoţională şi comportamentală) sociale, biologice şi spirituale. Acest tip de educaţie se focalizează pe obiective fundamentale care sunt:
a)formarea de convingeri, valori şi atitudini despre sine şi ceilalţi, *
b)dezvoltarea deprinderilor de relaţionare interpersonală, *
c)dezvoltarea responsabilităţii faţă de sine şi faţă de ceilalţi *
d)informarea *
61. Analiza mediului şcolar arată că principalele dificultăţi întâmpinate de elevi în primul an de şcoală pot fi clasificate astfel:
a) dificultăţi afective *
b) dificultăţi cognitive *
c) dificultăţi de organizarea motivelor pentru atingerea unei acţiuni *
d) dificultăţi de relaţionare cu adulţii şi grupul de copii de aceeaşi vârstă şi de vârste mai mari *
62.Comparând învăţarea la adulţi cu învăţarea la adolescenţi U. Şchiopu şi E.Verza (1997) arată că faţă de perioada anterioară învăţarea câştigă în perioada adultă:
a) coeziune, capacitate de îmbinare a formelor de analiză concret/abstract *
b) extragerea ideilor esenţiale, sesizarea mai rapidă a semnificativului *
c) critica pragmatică a noului *
d) atitudine clară de refuz a neclarităţilor, nevoia de precizie *
e) evaluarea independentă a surselor de informare *
f) cerinţă de aplicare şi practică *
g) necesitatea de a completa informaţia cu deprinderile, tehnicile,
procedeele necesare domeniului
63.Dezvoltarea personalităţii copilului după H. Wallon în perioada 3 - 6 ani corespunde stadiului personalismului. În cursul acestei perioade se pot distinge mai multe subtadii :
a) perioada de opoziţie *
b) perioada de tranzitie
c) perioada de graţie *
d) perioada de imitaţie *
e) perioada de identificare
64.Boli infecţioase ale mamei pe perioada sarcinii cu efecte asupra copilului
a) variola *
b) oreion *
c) rubeola *
d) sifilis *
e) tuberculoză *
f) toxoplasmoză *
g) malaria *
h) SIDA *
65. Alţi factori ce pot influenţa dezvoltarea intrauterină a copilului sunt
factori ce ţin de starea şi condiţia mamei , anume:
a) nutriţia *
b) stresul emoţional *
c) vârsta *
d) paritatea *
e) statut marital
66. Adolescentul se confruntă cu o serie de nevoi sau nevoile descrise în
perioadele anterioare cunosc o prefacere semnificativă, aceste nevoi sunt:
a) nevoia de a şti, *
b) de a fi afectuos, *
c) de apartenenţă la grup, *
d) de independenţă, *
e) nevoia modelelor *
67. Jocul simbolic este o caracteristica a copilului de la :
a) 2 la 3 ani *
b) 5 la 6 ani *
c) 10 la 12 ani
68. Gândirea egocentrică este o gândire :
a) prelogică *
b) intuitivă *
c) preconceptuală *
d) euristica
e) bazata pe combinatorica
69. Declinul gândirii egocentrice prin decentrare are loc când raţionamentul
copilului se modifică şi se observă o diminuare a răspunsurilor egocentrice
cu o acomodare mai puternică la realitatea exterioară obiectivă, către vârsta
de:
a) 5 – 6 ani *
b) 8 – 10 ani
c) 10 - 12 ani
70. Cititi cu atentie caracteristicile din tabel si alegeti varsta la care se incep
sa se manifeste :
Merge; urcă
scările
Construieste un
turn din două
4-5 cuvinte,
limbaj sub
Controlul
parţial al
ajutându-se de
mâini
cuburi; încearcă să
întoarcă paginile
unei cărţi;
introduce corect
cuburile mici în
cele mari
formă de
jargon.
sfincterelor;
arată când
doreşte un
obiect
a) Un an
b) 9 luni
c) De la 5 luni
d) 15 luni *
71. Cititi cu atentie caracteristicile din tabel si alegeti varsta la care se incep
sa se manifeste :
Sare pe ambele
picioare,
încearcă să se
ţină intr-un
picior, ţine
corect creionul,
merge pe
bicicletă, urcă
şi coboară o
scară alternând
picioarele
Realizază un turn
şi pod din cuburi
Desenează şi
explică ce a
desenat, copiază
cercul.
Descrie ce
fac animalele
sau oamenii
din imagini,
răspunde la
întrebări.
Utilizează
prepoziţii,
apare “de
ce“-ul.
Se joacă în
grup
cooperând
Stie sa-şi
spună sexul ,
se îmbracă şi
mănâncă
singur.
a)un an
b)11 luni
c)36 de luni *
d)un an si jumatate
72. În evoluţia limbajului la copil pot fi evidenţiate mai multe stadii. După M. Zlate ( 1993, pag 69) identificăm următoarele stadii:
a) Stadiul cuvântului-frază *
b) Stadiul prefrazei *
c) Stadiul “frazei gramaticale“ *
d) Stadiul structurii sintactice *
e) Stadiul “diferenţierii formelor gramaticale“ *
f) Stadiul propozitiei
73. În jurul vârstei de 2 ani in conduita verbală distingem 2 etape
interogative cu influenţe asupra structurării gândirii, dupa Rose Vincent, ele
sunt caracterizate de intrebarile :
a) ce e asta ? *
b)cum e asta ?
c)la ce foloseste asta ?
d)de ce ? *
74.Egocentrismul logic se referă la caracteristicile raţionamentului copilului
care sunt:
a) Sincretismul *
b) Transducţia *
c) Transparenta
d) Compelementaritatea
75. Egocentrismul logic se referă la caracteristicile raţionamentului
copilului :
a) sincretismul *
b) transducţia *
c) inductia
76. “realismul“ gândirii copilului se referă la
a) materializarea elementelor de factură spirituală datorată nediferenţierii între fizic şi psihic *
b) achizitia reversibilitatii
c) incapacitatea de idealizare
77. « artificialismul » gandirii copilului constă în faptul că :
a) posibilul şi imposibilul se suprapun *
b)personajele fantastice pot interveni în viaţa reala *
c)copilul nu are sentimente autentice ci construite prin imitatie
78. Cititi cu atentie paragraful si identificati carei perspective teoretice
asupra moralitatii si autocontrolului ii este proprie :
(...)comportamentul conform cu normele sociale creşte pentru că adulţii îl respectă cu întărire pozitivă sub formă de aprobare, afecţiune şi alte recompense în timp ce un comportament care încalcă standardele este pedepsit prin reprobare, pierdere de privilegii şi alte consecinţe care fac ca acest comportament să se manifeste mai puţin în viitor. Adeptii acestei perspective consideră întărirea pozitivă ca fiind de departe cel mai eficient mijloc de promovare a unui comportament dezirabil social comparativ cu
pedeapsa.
a) teoriile invatarii sociale
b) behavioriste - psihanalitice *
c) psihanalitice -behavioristice
d) cognitiviste
79. Comportarea morală este văzută de behavioristi ca însuşită prin
mecanisme de :
a) învăţare *
b) întărire *
c) modelare *
d) reprimare
80. Moralitatea heteronomă descrisa de J. Piaget se caracterizeaza prin :
a)Regulile sunt exterioare, implică completă acceptare a prescripţiilor
adultului. *
b)Regulile sunt inflexibile *
c)Regulile sunt văzute ca fiind consecinţa înţelegerilor reciproce, consimţite.
d)Dreptatea este arbitrată de comun acord
81. Moralitatea autonomă descrisa de J. Piaget se caracterizeaza prin
a)Judecata morală coincide cu decizia adultului
b)Bazată pe cooperare, recunoaştere mutuală a egalităţii între indivizii autonomi *
c)Caracterizată de atitudini moral raţionale *
82. Climatul familial (cf. Iolanda Mitrofan, Nicolae Mitrofan, 1991) poate fi analizat după mai mulţi indicatori cei mi importanţi fiind următorii:
a)Modul de raportare interpersonal al părinţilor ( nivelul de apropiere şi înţelegere, acordul sau dezacordul în legătură cu diferite probleme); *
b)Ansamblul de atitudini ale membrilor familiei în raport cu diferite norme şi valori sociale; *
c)Gradul de coeziune al membrilor grupului familial; *
d)Modul în care este perceput şi considerat copilul; *
e))Starea materiala si statutul familial;
f)Modul de manifestare a autorităţii părinteşti (unitar sau diferenţiat); *
Intrebari cu raspuns prin completare
1. …perioade critice…………………
2. Alcoolul generează un grup de anormalităţi incluse în ceea ce s-a numit
(dupa Jones ,1973)…sindrom alcoolic fetal ……………………….
3. Perioada tinereţii corespunde dupa E.Erikson alegerii între …intimitate si izolare…………..
4. Perioada de viaţă adultă corespunde dupa E.Erikson alegerii între …reproducere si autoconstructie………………….
5. Perioada bătrâneţii dupa E.Erikson este caracterizată de criza generată de
pendularea între…integritate si disperare……………………..
6. Perioada de la 3 ani la 6 ani corespunde dupa E.Erikson crizei relative la doi determinanţi opoziţi şi anume:…initiativa versus sentimentul de vina……………………………
7. …zona de dezvoltare proximala……………………………
8. …ereditari……
9.…permanent…….
10. Indicele recunoaşterii permanenţei obiectului este …cautare activa………………..
11. ....reversibilitate....................................
12. …fonetica…………….
13. …analitico-sintetica………………………….
14. ..lateralizare................................
15. …vis………..
Toate grilele rezolvate Universitatea Spiru Haret. Grilele de la toate facultatile!